miercuri, 1 februarie 2012

Cantec invatat la optionalul de limba franceza - "Neige, neige blanche" (Ninge, ninge neincetat)

Neige, neige blanche (Ninge, ninge neîncetat)

Ninge, ninge neîncetat                        Ninge, ninge neîncetat
Pe mâneca mea,                                 Îmi vine să o mănânc, 
Şi pe micul meu nas                           Ca pe o bomboană
Care a îngheţat de tot.                        Toată zăpada, care s-a aşezat uşor.       

Ninge, ninge neîncetat
Pe capul meu,
Şi pe pantofii mei mari
Care s-au udat.


Mots enconu (cuvinte necunoscute)
neige = ninge
tombe = cad, se aşează
mes manche = mâneca mea
et = şi
sur = pe
tout = tot
petit =mic
nez = nas
qui = care
gelee = îngheţat
ma tete = capul meu
mes gros souliers = pantofii mei mari
mouilles = uzi
viens que je te mange = vino sa te mananc
doucement = încetişor
comme un petit fondant = ca pe o prăjitură

 Conversation ( Conversaţie)
Ce sont des flocons de neige./ Sunt fulgi de zăpadă.
C'est un bonhomme de neige. / Este un om de zăpadă.
Il fait froid dehors. / Afară este frig.
La neige est gelee. /Zăpada este îngheţată.
En hiver il fait tres froid. / Iarna este foarte frig.



Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu